donderdag 11 november 2010

Everyone is gay


Ik kwam een leuke site tegen waarop twee jonge vrouwen die van vrouwen houden allerlei adviezen geven aan vrouwen die met vragen zitten wat betreft hun lesbisch zijn. Ze doen dat zowel schriftelijk als via filmpjes.
De filmpjes zijn soms hilarisch. Doen me denken aan mezelf toen ik nog jong was (!).
Waarom hebben wij in het Nederlands niet zo'n leuk woord als 'gay' voor homoseksueel of lesbisch? Beide woorden klinken mij nog steeds als ziektes in de oren.

I came upon a nice site where two young women who love women give all kinds of advice to women with questions about being gay. They do this both in writing and in short videos.
The videos are hilarious sometimes. Makes me think of myself when I was young (!).
Why don't we have such a nice word as 'gay' in Dutch for homosexual or lesbian? Both of these words still sound like a disease in my ears.


Everyone is gay website

Geen opmerkingen:

Een reactie posten