dinsdag 11 mei 2010

Van Bits en Bytes naar eh... Yottabytes ;~) Jottum!


Doet me denken aan die keer dat ik solliciteerde naar de functie van datatypiste, heel lang geleden, ergens in Amsterdam. Mijn typesnelheid was helemaal in orde, verbazingwekkend genoeg, want ik heb nooit met tien vingers leren typen, maar toen de vraag werd gesteld of ik wist wat een datatypiste nou eigenlijk inhield, antwoordde ik gespeeld argeloos: "Belangrijke dingen typen met datums? Dat kan ik wel."
Toch wilden ze me niet hebben, gek genoeg... Ze wisten niet wie ze voor zich hadden. Het Prentenkabinet van het Rijksmuseum in Amsterdam wilde mij ooit in vaste dienst nemen als secretaresse. Ha!

Meer lezen over data
http://www.economist.com/specialreports/displaystory.cfm?story_id=15557443

Geen opmerkingen:

Een reactie posten