maandag 17 april 2006

I.M. Hilde Krikke 17 april 1950 - 26 august 1992

Today was the birthday of visual artist Hilde Krikke, who unexpectedly died one night in the arms of her lover Pino. She was the first person in my life who died so suddenly, which had a great impact on me. It turned my whole perspective upside down. Now I find myself searching for her on the internet, only to find her name on the list of a few dance productions by Wies Bloemen http://www.aya.nl/ for which she made the decors. A link brought me to a mysterious photo site full of portraits, and suddenly there she was, brought back to life again.It's not clear to me who has the credits for this compilation, but I want to thank Wies Bloemen for the link http://www.portraits-of.nl/ on her site that brought Hilde back to life again, if only in memory.

Tuesday 18 april 2006
I received an email from Wies Bloemen telling me that Peter Janssen created the Portraits and that he is thinking about organising an In Memoriam to honor Hilde's art work.

2 opmerkingen:

  1. Voor mij is Hilde een zeer dierbare vriendin geweest gedurende de tijd dat wij samen op de MULO te Zaandam zaten en beiden in de cabaretgroep van deze school zaten. Ook hebben wij samen een expositie gehad in Drieluik te Zaandam. In 1971 heb ik haar voor het laatst gezien toen we met haar toenmalige vriendin een week naar Parijs zijn geweest. Zij is altijd mijn muze gebleven en zal erg blij zijn met een reactie van wie dan ook die haar ooit gekend hebben. (krijthans@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilde woonde bij ons in de straat in Zaandam, eindigend bij het MULO plein. Alle jongens waren verliefd op haar en zij mocht met ons mee voetballen, wat ze ook heel goed deed. Zij kon ook uitstekend volleyballen en werd ook vaak geselecteerd voor bijvoorbeeld het Noord Hollands team. Verkering met haar krijgen was lastig omdat haar ouders als Jehova getuigen, dacht ik, haar die ruimte niet gaf of ons eigenlijk. Wij zijn elkaar uit het oog verloren en omdat ik een foto tegen kwam van de selectie teams volleybal wilde ik graag weten hoe het met haar zou zijn. Een forse schok te lezen dat ze zo jong gestorven is en jammer dat ik zo weinig kan vinden van haar werk. Misschien heeft iemand een link zodat ik iets meer van haar kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen